Ik heb er nog even naar geluisterd en hoor dan de koppeling zelf.
Dit komt vaak voor bij een Oto, die kunnen veel lager stationair draaien dan b.v. een 3800.

Bij dat lagere toerental twijfelt de koppeling tussen "vrijlopen" en aangrijpen.
en dat maakt een klapperend, metaalachtig geluid.

Als de motor/ rol op de band staat kan je dat ook goed voelen, de Solex staat dan ook niet stil maar wil dan ,
met het gas dicht, schokkerig wegrijden.
Bij een ietwat hoger toerental gaat de koppeling wat meer aangrijpen en is dat schokkerig gevoel en ook dat klapperend geluid weg.

Een 3800 heeft dat verschijnsel niet omdat deze een hoger stationair toerental hebben, die willen op stationair alleen maar wegrijden.
Dat zal ook de rede zijn dat bij de 3800 de rem en gas bediening aan elkaar gekoppeld zijn, dan blijft de Solex op zijn plaats

Kortom, niets om je zorgen over te maken.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy