Originally Posted by Arno
Na onderzoek en doortesten kom ik er achter dat bij de bovenste slag van de zuiger de benzine terug de carburateur in geperst wordt. Dat kan alleen via de zuigerveren langs lekken. Ik denk dat de zuigerveren versleten zijn. Kan niet anders.. vandaar de natte uitlaat.
Ik heb het wel eens meegemaakt dat een solex geen, of een lekke membraan had en de benzine rechtstreeks vanuit de tank het carter in gezogen werd en ook nog bij de carburateur tercht kwam, dan zoek je je echt blind waarom hij toch zoveel benzine krijgt, en normaliter dient er een "28" sproeier in te zitten dus een "26" is al aan de kleine kant, VERMITS er niet iemand aan het boren is geweest en de "26" ( of "28") nog wel de originele doorlaat heeft anders haal je daar ook weer een zeperd .

als de veren ( of zuiger) erg versleten is dien je weinig tot geen compressie meer te voelen, is dat er nog wel hoef je je daar geen zorge over te maken.

Een ( standaard) kamzuiger is beduidend langszamer dan een 3800 dus dat is geen eerlijk vergelijk CFX 39.5 monteren en ze gaan ook gelijk op en vaak zelfs beter want die koppeling werkt nogal eens nadelig bij een 3800


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)