Ja, ik heb dit jaar weer bijzondere ervaringen opgedaan bij de RDW.
Zo heb ik n.a.v. het verbod van meer da 3 personen en de 1,5 meter regel al de VerhuurSolexen geschorst.
Normaal moet je voor de eerste 5 Solexen €11,10 betalen, de rest daarna is kosteloos.
In mijn geval moest ik 7x €11,10 betalen, ja ??
Vervolgens , na een langdurig telefoongesprek met de RDW, krijg ik3 weken later bericht (brief) dat er teveel is betaald en krijg ik het verschil teruggestort, mooi.

Zo ontdekte ik tijdens het schorsen dat er 1 Solex een zogenaamde WOK-melding had (Wachten Op Keuren) en dat dit voertuig niet op de openbare weg mocht rijden, wat ondertussen al wel ruim 4 jaar gebeurde!!
Gelukkig in die 4 jaar geen brokken gemaakt met deze (of andere) Solex want dan ben je zuur (de pineut, de sjaak , het Haasje, de sigaar, de pisang zogezegd).

De WOK-melding is op de zelfde datum opgegeven als de datum dat ik de Solex heb laten keuren bij de RDW en waarbij ook een kenteken is verstrekt.
Na , wederom, een zeer lang telefoongesprek, doorverbinden, je kent dat wel, zou er een onderzoek ingesteld worden.
Over deze WOK-melding heb ik dagen na het tel. gesprek 3 brieven , van verschillende RDW afdelingen ontvangen met ongeveer de zelfde strekking.
De melding is ingetrokken, de RDW weet zelf ook niet wat en waar het is misgeggaan.

De moraal van dit verhaal :

Het koppie weet niet wat het lijffie doet en dan kan je rare dingen verwachten.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy