Velen van jullie hebben mijn belevenissen van het restaureren van mijn Koffertje uit 1961 hier gevolgd. Ik was aangestoken door het Solexvirus door mijn VeloSolex S3800 die ik in een impuls gekocht had op Citromobile. Daarna leek het mij leuk om een Nederlandse Van Der Heem Solex te restaureren. Op Marktplaats had ik een Koffertje gevonden en gekocht. Roelof maakte mij erop attent dat het Koffertje op zijn zachts gezegd een samenraapsel was van allerlei onderdelen van verschillende Solexen. Dus was er veel werk aan de winkel. Bij toeval kwam ik nog een ander Koffertje van hetzelfde bouwjaar tegen. Deze kon mooi als donor Solex dienen. Na een winter sleutelen mag het resultaat er zijn. Een mooi gerestaureerd Koffertje klaar voor de zomer. Ik heb er bewust voor gekozen om niet te restaureren tot nieuwstaat. Je mag best zien dat het ploffietske bijna 60 jaar oud is. Maar ik heb wel geprobeerd om zoveel mogelijk originele onderdelen te gebruiken. En dat is voor een groot gedeelte gelukt.Er zijn nog zeker wat verbeterpuntjes die ik in de toekomst aan ga pakken. Maar eerst lekker toeren. Bij deze dank aan iedereen die mijn vragen op dit forum steeds maar weer beantwoord hebben. Ik heb er veel van geleerd en zonder jullie hulp zowel digitaal als in het echt (bedankt Roelof!) had ik dit projectje nooit tot een goed einde kunnen brengen. Nu op zoek naar een medicijn om van het Solexvirus te genezen. Ik betwijfel of dat gaat lukken.

Attached Images
Knipsel-1.JPG (366.43 KB, 367 downloads)
Knipsel2.JPG (271.21 KB, 369 downloads)
Knipsel3.JPG (354.65 KB, 367 downloads)
Knipsel4.JPG (307.29 KB, 358 downloads)

Groet, Koos