hallo,

Ondertussen ben ik ten einde raad gekomen aan men 3800. Even de situatie schetsen.
Het tijdstip verloopt steeds. Na het afstellen van het tijdstip ga ik een rondje rijden. Alles verloopt prima tot na 30 tal minuten. De snelheid zakt af van 28 naar 24 km/h en bij vertrek hoef ik meer zelf te trappen. Als ik thuis met de strobo een controle doe staat het tijdstip een 2 tot 3 tal cm voorbij het merkteken. Ik zet ze opnieuw juist en wederom verloopt ze. Ik heb de nok op het vliegwiel gecontroleerd en deze is glad. Als proef wou ik de motor meer voorontsteking geven, rondje rijen en checken. Echter als ik het tijdstip wil vervroegen heb ik geen vonk meer. Toch gaan de puntjes open en dicht. Ikzelf heb volgende onderdelen nieuw gekocht en gemonteerd: Bougie, bougiekabel, bobijn ontsteking en bobijn verlichting, contactpunten, condensator. Ondertussen heb ik een 100 tal km gereden maar dat afstellen na elke rit zou niet mogen. Iemand hier raad voor?

Hetgeen mij ook opviel is dat de gasklep, niet de choke, redelijk nat is van het zweten. Is dit normaal of dien ik deze ook te vervangen?


Een domme vraag bestaat niet