ik had een paar vaste kennissen die regelmatig bij me kwamen, die zijn overgestapt op CFX en die waren altijd zeer tevreden, zeer goed trekkracht en doorlopen naar de 40.
Inderdaad het spruitstuk is een groot probleem de uitlaatpoort zit te hoog EN de kwaliteit van solex spruitstukken is bagger, uit een kist met meer dan 10 verschillende spruitstukken vind ik er wel steeds eentje die zo dicht mogelijk in de buurt komt van de CFX maar ALTIJD moet het uitlaatgat in het spruitstuk iets naar boven uitgefreesd worden en de opening in de cilinder iets naar beneden. Ik maak papieren sjablonen met de gaten van de cilinder erin uitgesneden en die leg ik over het spruitstuk heen, gebruik ook draadeinden met busjes ALS je de spruitstukken gebruikt die bedoeld zijn voor de solex boutje met borst onder de kop, er zitten dan boutgaten van ca 8 mm in het flensje en dan doet dat spruitstuk bij montage ook maar wat. EN wat voor kop gebruik je ? met een volledig standaard kop doen ze het al uitstekend . Zit het gat in de zuiger wel aan de voorkant van de motor want daar kun je ook de fout mee ingaan , bij een solex maakt het niet uit welke kant van de zuiger voor of achter zit bij een CFX kan dat niet


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)