klopt, hier een foto van hoe het ook kan helemaal bij het trapstel zie je niks van ( fotograferen was dan ook het toestel in het zand drukken) . en qua draadje: gat onderaan in de uitstekende rand van de spoelenplaat, gat zo groot dat er een rubberen doorvoer tule in kan om draad tegen doorschuren te beschermen, waarom onderin: dan heb je geen probleem dat de draad in contact komt met vliegwiel en kom je meteen uit bij het aansluitpunt waar vroeger de condensator zat. Tweede gat in de flens die haaks bovenaan aan het midden carter vast zit ( naar keuze de draad linksom of rechtsom buitenlangs het spoelenplaatcarter leiden. Je komt dan uit net naast de bougiekabel en onder het "afdakje" van het vliegwiel deksel Dat "afdakje" is dus NIET de hoger opstaande uitblaas opening maar de plek rechts daarnaast, iets meer naar achteren dus ) .

En voor hen die een electronische ontsteking hebben, de bobine die onder het vliegwiel zit kun je ook beter naar buiten brengen en met een klem(plaat) vast zetten in plaats van vast zetten met 1 lullig boutje in een plastic oortje .
Hier houd je dan het gat voor de bougiedraad over en kun je deze gebruiken voor doorvoer van de bobine draad .

Attached Images
condensator.jpg (194.25 KB, 610 downloads)
electronische ontsteking spoel.jpg (180.53 KB, 622 downloads)
electronische ontsteking bobine.jpg (167.1 KB, 611 downloads)
Last edited by Joan; 26/05/19 07:32 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)