Originally Posted by Alfons_Amuse
Wat me ook opvalt is de schroefdraad van het tapeindje. Zo beschadigd op een rare plaats. Hoe komt dit. Dat het los en door trillen heen en weer geklapt?


ja geen idee, wel iets overdreven door de lichtval ten opzichte van de draadflank.

Om hem schoon te kunnen maken moet hij helemaal uit elkaar, dus eerst vliegwiel trekken. Dat gaf weer een "oeps"moment, de 4 ribben aan de binnenkant van het vliegwiel hadden de ontsteking spoel aardig af lopen schaven, dus OF het vliegwiel ooit te vaak te strak aangedraaid dat het gat open komt en het vliegwiel zakt OF er is ooit op de krukas geslagen en is deze met borging en al verplaatst ( zijdeksel had wel een vaag spoor maar niet echt een sleep spoor) OF het carter is gescheurd en het lager loopt los in het carter.
Er is duidelijk al eerder aan het blok gewerkt want de ontstekings spoel zolen waren weg gevijld ( zie foto en vergelijk ontsteking versus licht spoel)
Spoelenplaat trekken met drieklauw poelie trekker, zat ongelooflijk vast en kwam met een knal los. dan met speciaal juk het koppeling carter trekken dat viel tegen, zo vast gerot aan hoofdcarter dat de krukas eruit kwam en niet het carter. nadat de krukas eruit was met een stuk zacht aluminium tegen de verstevigingsribben van dit carter getikt ( jawel ik gebruik ineens een hamer) zachtjes en netjes rondom toen kwam hij los .
Nogal morsig rondom de rol. en het krukas carter ook een zwarte bende, maar dat was al verwacht

Attached Images
nakijk 6.jpg (147.81 KB, 579 downloads)
nakijk 7.jpg (91.27 KB, 585 downloads)
nakijk 8.jpg (67.03 KB, 586 downloads)
nakijk 9.jpg (116.56 KB, 595 downloads)
nakijk 10.jpg (139.27 KB, 586 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)