Originally Posted by ovee
Maar wat is het verschil als het windstil is en je rijd op een vlakke weg. Welke rol heeft dan de hoogste snelheid?

zelfs dat hangt helemaal af van de snijlijn tussen afgegeven vermogen bij welk toerental en weerstand bij welke snelheid, op zijn best is het afgegeven vermogen ongeveer lineair, en afvlakkend aan het eind van de toerencurve, terwijl het benodigde vermogen helaas kwadratisch is met de gewenste snelheid en dan is er nog de variabele van de rolsnelheid die dan weer ongeveer lineair is.
Afslanken en plat gaan liggen dan kun je een iets grotere rol monteren, maar met een standaard rol van ca 43 mm houd het bij 45 KM/hr voor bijna iedereen wel op ( mits al wel opgevoerd) windstil op een vlakke weg .
Vanwege de grote verscheidenheid in kwaliteit van de solex onderdelen is het voor een "af fabriek" solex variabel van ca 25 tot 40 km, de eerste verdient echt een upgrade door te "blue printen" dat is alles maken zoals het echt zou/had moeten zijn., Voor de laatste, schietgebedje dat de combinatie van onderdelen zo goed is uitgepakt en vooral niets aan doen .


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)