Deze kleine ringen komen uit een rol met een gehele stalen binnenwerk en dienen om het stof uit de rollagers te houden dus zijn niet voor de krukas.(lager diam . 35 m.m.)

Voor de krukas is een drukring nodig om de dunne afdichtring goed tegen de binnenring en ook tegen de buiten ring aan te drukken.
DE dunnering moet zo dun zijn omdat het lager al gouw wat speling gaat krijgen in de axiale richting en moet de dunne ring wat doorgebogen worden door de golfring.
Met een stugge en dikkere ring is dat niet en zal dus niet goed kunnen afdichten bij de onderdruk in het carter en zal dan dus wat van de aardkorst naar binnen kunnen zuigen.
Dat komt omdat de krukas altijd naar voor komt in de lager speling doordat de krukas een heel rare slinger beweging maakt.
De krukas maakt aan de wangzijde een slingerende beweging en aan de andere zijde een rondgaande beweging ( zwaar vliegwiel ).
Dus het krukas lager zal dus altijd naar een kant uitslijten ( voorkant ) en dus bij een niet verende dichtingsring dus gewoon wat van de aardkorst binnen laten.
Dus ik ben van mening dat de solex fabrikant dat ook geweten heeft .

Deze lager afdichting mag eventueel wel iets lucht doorlaten naar buiten om de stalen bus ring te smeren maar niet andersom met wat van de aardkorst.