zoals in een ander topic al gemeld: alles voor een 3800 revisie snel besteld.
even een plaatje van oude rol versus nieuwe rol en dan meteen maar een plaatje van de trommel erbij waar de rol aan moet, toch weer niet de website gelezen en het advies "stilstaan= motor uit" ter harte genomen, die slepende koppeling maakt de boel gloeiend heet.

Omdat ik toch aan het bestellen was maar meteen een paar naamloze kappen besteld, als je valt bij een wedstrijd is het maar al te snel kapot en deze kosten nou ook weer niet de wereld dus geen pijn in je buik en bovendien heb ik een paar OTO's die, als je ze opstart een vreselijk schurend geluid laten horen omdat het vliegwiel door een krimpende kap word gegrepen.
ik kijk graag alles aan, om te zien hoe het gemaakt is en op zoek naar andere eigenaardigheden.
zie ik dat niet elke kap uit dezelfde mal komt, kun je zien aan de krasjes en schuursporen die anders lopen.
Zat er 1 leuke kap bij, kennelijk ooit een bout in de mal gevallen en tussen binnen en buiten mal geplet. in die mal zijn afdruk achterlatend, zie je net een heel klein beetje schijnen want het plastic neemt de afdruk over.
heb met schuin invallend licht moeite moeten doen om het te fotograferen. gaan we die verzamelen als industrieel erfgoed ? niks mis met die kap, deze kappen sluiten zelfs je lichtkap beter op, dan originele solex kappen, een tip voor solex race om van OTO's de moer van de lichtkap weg te laten en de bout op de pomp in te korten, heb je niet nodig om de lichtkap te borgen doet die ontstekingskap wel voor je, scheelt je een hoop sleutelwerk als je bij de pomp moet zijn ( en eventueel verlies van je bovenste kogeltje als de bout per ongeluk los komt uit de pomp in plaats van de kapmoer ( snap je hem nog ?)

Attached Images

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)