Ik heb zo mijn vaste kontakten die bij problemen bij me komen.
Zo kom je aan voorbeelden van storingen dankszij "veelgebruikers" van de solex die echt "niet normaal" meer zijn.

Deze kering een storing waar ze zelf niet uit kwamen. solex moest afgesleept worden.

Nou weer een voorbeeld van hoe veel huidige spullen ( chineesch ?) echt niet tegen de huidige brandstof kunnen.

los van dat de plastic achterplaat echt heel vlak was en dus het membraan niet meer zo goed kon fladderen had het membraan ook zelf gezorgd dat hij niet meer kon fladderen. kennelijk laat de coating nogal makkelijk los van de kern als het brandstof ziet aan de randen ingesloten door de aanleg van de pomp dus daar blijft het wel heel. door de hitte waren de lichte componenten naar binnen gediffundeerd en gaan verdampen. het membraan was dus een ballon geworden, dat fladdert niet lekker .
heb ze maar een rode "effe" ( is merk=kwaliteit) membraan laten monteren hoewel deze het ook in een jaar opgeven.

vroeger toen ik nog bij die multinational werkte deed een groep van ons diffusie proeven aan nieuwe kunststoffen en aan oude kunststoffen en (nieuwe) brandstoffen juist om te waarborgen dat er geen onbruikbare combinaties bestonden. kost wat, heb je ook wat

zie foto's, kijk en huiver

Advies: neem spullen mee om onderweg een membraan te wisselen, kan heel simpel, leidingen laten zitten, vier boutjes los pomp iets liften,membraan ertussen uit trekken, nieuw membraan ertussen, centreren door bovenste twee boutjes er 1/2 in te steken, fixeren door onderste twee aan te draaien

Attached Images
membraan kant 1.jpg (84.83 KB, 229 downloads)
membraan kant 2.jpg (80.88 KB, 245 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)