Origineel bericht van: gerwin
Ik ben bezig met het opbouwen van een solex blok van een solex koffer.
bij montage van de cilinder (geen cilinder met kamzuiger) viel mij op dat de zuiger in onderste stand de inlaat poort voor een groot gedeelte afsluitin die stand moet hij de inlaat helemaal afsluiten want dan spoelt hij en heft compressie nodig is het wijsheid om de zuiger in te korten om zo de flow te bevorderen daar valt dan niks in te korten want dan zie je je zuigerverengebied
Het gaat mij niet om het sneller te laten lopen maar puur om het beter te laten lopen dat kan pas als je snapt hoe het werkt.
Tevens staat de zuiger dan ook voor de uitlaat poort.das nu eenkeer de constructie van dat gat de rondheid is groter dan strikt nodig en dan komt de onderkant van de poort onder de bovenkant van de zuiger, in die onderste stand dus he ! ik begrijp dat als je dit ook wilt veranderen dat je dan de cilinder moet ophogen en je cilinderkop dan ook moet aanpassen maar dit is mij allemaal te ingrijpend klopt, gedegen opvoeren is HEEL ingrijpend en ook niet mijn bedoeling
vandaar mijn vraag is het wijsheid om de zuiger dan in te korten zodat het geheel beter gaat lopen of werkt het juist averechts .

Last edited by Joan; 03/03/16 08:50 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)