Zo ver als ik mij kan herinneren bij een 1700.heeft dat blokje een labirint afdichting d.w.z. dat hier altijd een zeer klein lek is naar de rol toe .
Dat gaat via een ringvormige gleuf in het carter wat weer uitkomt aan een gaatje naar de buiten lucht.
In het carter komt eerst een dunne ring die kan afsluiten op de binnenring van het lager en op de buiten ring.
Het lager heeft zelf geen afdichting (moet een dikke binnen en buiten ring hebben ).
Het lager moet er perspas inzitten .
Voor het lager zit een dikke ring in een uitsparing voor het lager waarin deze past en zit met een felsrand vast gezet.
Net als bij een 3800.
Bij deze constructie is het eigenlijk niet mogelijk om het lager te vervangen zonder de felsrand te vernielen.
Het gat in het dikke plaatje is groter dan de rand achter de krukwang zodat er olie naar het lager kan.
Om het lager en het opsluitplaatje weer vast te maken kan men het volgende oplossing doen.
Maak aan het plaatje een schuine kant zodat je hier weer wat materiaal kan indrijven om het lager met plaatje weer voldoende kan vast klinken.
Zodat het lager er niet meer er uit kan.

Last edited by Jan Vennix; 25/12/15 03:52 PM.