Origineel bericht van: ovee
Je zegt dat je de moertjes aandraait in plaats van de boutjes.
Maar dat belast dan toch ook de draad in het vliegwiel? Het vliegwiel moet toch naar voren worden getrokken.

hoe je het ook wend of keert je M6 draad in het vliegwiel word altijd belast wamt je moet ergens de kracht wegwerken die nodig is om het vliegwiel te trekken en daat gaat vie de boutjes de draad in.
Maar als je dan deze boutjes ook nog eens gaat draaien dan "vreet" je aan je draad, dat moet je dus ten alle tijde voor komen.

al het vliegwiel vast zit is het beter om dan lange draadeinden de hebben met moeren M6 en daar aan te draaien.
De krukas heeft een sped van M10 x 1.25 en M6 heeft een spoed van M6 x 1.
voor elke slag aan de vloegwiel moer komt deze dus 1,25 mm omhoog en een M6 maar 1 mm.
alsof je dus een zware last tegen een steile berg opduwt of diezelfde zware last een iets minder steile helling ( maar wel iets langer dan want het resultaa moet hetzelfde zijn een los vloegwiel) aan jouw de keuze


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)