Origineel bericht van: Jan
Klopt jongens, er is volgens mij geen tuner die een solex in één keer "TOP" kan laten lopen. Dat kost tijd.
Ook goed gereedschap is zeker nodig. Oké, je komt met een dremel een heel eind, maar dat laatste beetje gaat je niet of heel moeilijk lukken zonder een haaks freesje.
Als je daar dan heeeel veel energie in hebt gestopt, ga je dat niet wereld kundig maken.

Tipje van de sluier: Poorten hoeven niet op gelijke hoogte te liggen (geld niet voor dubbelen kruk wang), ook de uitstroomhoek hoeft niet gelijk te zijn.

Ik heb ook al eens eerder gemeld dat de poorten niet gelijk in hoogte hoeven te zijn, die aan de kant waar geen krukwang zit spoelt veel makkelijker want daar is een veel grotere pocket gas aanwezig en er zit niets in de weg, ik zag aan het spoelpatroon dat steeds de poort aan de kant van de krukwang achter bleef die help je dan door deze iets hoger en breder te maken .
het helpt sowieso door de kanalen zoveel mogelijk naar de uitlaat toe te trekken, je kunt daar ongeveer de wanddikte van het materiaal winnen, niet schuin maken want dan ga je naar de uitlaat toe spoelen, maar de kanalen zitten wat ver naar achteren en dan zie je aan het patroon op je zuiger dat minder dan de 1/2 maar schoongespoeld word, iedereen trekt ze maar weg van de uitlaat poort maar ernaar toe is ook wat te winnen

kijk ook even hier waar ik over die ongelijke hoogte begon: ongelijke hoogte

Last edited by Joan; 21/07/14 02:12 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)