ik heb er diverse gehad die niet meer liepen met toch een goede condensator, allemaal van dit type. hebben de eigenaren goed gedaan door zelf de condensator te vervangen bij problemen, meestal doordat ze gelezen/gehoord hadden dat als je in het donker met lopende motor naar je punten kijkt en daar "vuurwerk" ziet het tijd is voor een nieuwe condensator. Komen ze toch bij me. In die gevallen blijkt dat montage van dit type condensator niet goed is uitgevoerd je dient te voorkomen dat de draad die recht omhoog eruit komt ooit in kontakt kan komen met het vliegwiel dat er strak overheen draait. originele condensators hadden een aansluiting die haaks op de condensator staat bestond dat risico niet ( wel gehad dat TE haaks leidde tot kortsluiting op de eigen buitenkant ) . Hier veert het draadje graag omhoog en je ziet dan dat het vliegwiel de isolatie weg graaft en zo kortsluiting maakt, gevolg een haperende solex . draadje dus goed vastzetten of even met de hete punt van de soldeerbout als het draadje gebogen is de spanning van het elastieken isolatie materiaal te "breken" door net boven de condensator de isolatie iets te smelten terwijl de draad in de goede richting staat