Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#88526 07/03/13 09:14 PM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Het oude onderwerp is verwijderd en word tzt door de techneuten met de huidige kennis opnieuw in woord en beeld gebracht!


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Dit lijkt op oude Schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt of zie ik dat verkeerd ??
Was de informatie onjuist ?


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Op verzoek van de topic starter verwijderd en idd omdat de informatie achterhaald was.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Op verzoek van mij heeft Roelof dit verwijdert.
Reden is dat we inmiddels beter weten, en onze gasten niet op het verkeerde been moeten zetten.

Ik ben met schade en schande veel wijzer geworden met het balanceren, en ga dat in woord en beeld delen.

Komt goed, even geduld.


[Linked Image from jandelaat.nl]
Jan #88570 08/03/13 03:13 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Ik doe het nog steeds statisch op twee precies horizontale liggers ( parallelle oude zaagbladen) en hang de drijfstang aan een draadje horizontaal.
Mijn enige klant voor dit apparaat klaagt nooit over trillingen
zoals al eerder uitgelegd ligt dat volgens mij aan dat bigend dat tegen de zijkant aanhangt, wel radiaal uit te balanceren maar niet dwars vandaar dat je ook veelal de motorlifter steun van links naar rechts ziet zwiepen als er wat trilt, de dwarse trillingen.
Heb ik al eens opgelost door in plaats van de koppeling net zo een krukaswang met bigend te hangen maar dan in spiegelbeeld
werd hij merkbaar rustiger van


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
J
10000km gereden
****
Offline
10000km gereden
****
J
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
Je kan balansceren hoe je wil, maar als de handel bij bepaalde toerentallen heftig gaat trillen (resonantie van de beugel en niet een maat voor het goed geballansceert zijn )is de vertkale trilling nog te groot.
Deze trilling is zeer gevaarlijk voor voor de grote tol (het vliegwiel ) on deze te volgen.
Een sneldraaiende massa (vliegwiel) kan geen heen en weer gaande beweging , en daarom zal na een bepaalde tijd he hart uit het vliegwiel breken.
Een sneldraaiende vliegwiel kan wel een snelle ossielerende beweging maken zonder problemen.
IK zal proberen het duidelijk te maken met een gewoon solexwiel.
Houd een solexwiel met bijde handen stevig vast aan de aseinden,en laat iemand een flinke draai geven aan het wiel.
Je zal nu merken dat het wiel wel een ossilerende bewegin wil maken als je dat met de handen wil proberen.
Dat ossilerende beweging kan op verschillende snelheden gebeuren zonder problemenen zelfs op verschillende snelheden .
En vooral op de trilling van zijn eigen toerental.
Maar nu komt het , deze beweging kan niet een beweging zijn in maar een richting.
Bij voorbeeld alleen in een vertikale richtng ,of alleen in een horizontale richting.
Probeer het maar in een richting b.v. vertikaal dan zal er meteen aan felle reactie komen van in een andere richting dan de vertikale die we gedacht hadden.
Hoe dan ook de beweging zal meteen een zeer felle reachtie geven die anders is dan het had moeten zijn.
En nu komt het waar niemand aan denkt dat de tol op een heel andere plaats zit dan waar we zitten te balansceren en daardoor ontstaan grote problemen bij de solex balans probleem.
Wanneer de tol (vliegwiel ) ver van de onbalans zit zal je een ander mannier moeten topassen omdat het zware wiel een grte invloed heeft op de beweging die overblijft na het ( z.g. balansceren ) van de massa van het gehele blok van de solex.
Monteer het gehele blok en plaats een zij deksel met een gat waar je doorheen kan kijken naar het midden van het gat.
Maak pecies op het midden van de kruas een klein blinkende stipje (puntje) en laat de moter snel draaien met een andere moter op een hoog toerental .
Kijk nu door het gat in de deksel met een vergrootglas naar het midden van de krukas naar het blinkende middenpunt.
Monteer de moter op zijn eigen orginele bevestiging.
Nu zal je zien dat dat puntje een cirkel zal beschrijven door de onbalans.
Als het goed is zal het blinkende puntje een ronde cirkel te zien geven,maar meestal niet.
IN kombinatie met het vliegwiel zou dat wel moeten.
Dus bij een goede balans instelling zal dat cirkel rond moeten zijn bij een solex en dan liefst zo klein mogenlijke cirkel.
Dat is een niet makkele mannier om het goed te krijgen.
Dus diegenen die een solexkrukas kunnen uit balansseren. zonder de gehele aanhang begin dan in je eigen maar een beetje te lachen.
Meer weten , meer vragen.

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Al met al een komplex geval, Krukas, Drijfstang, Zuiger, Rol, Koppeling en vliegwiel , een optelsom van 6 onderdelen die in onbalans kunnen zijn.
De laatste 3 kunnen afzonderlijk van elkaar gebalanceerd worden.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Jan #88586 09/03/13 05:33 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
5000km gereden
**
Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
nou Jan

ben benieuwdwat hier uitkomt

Groet
ANdre


't is ginne logie!
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Wat Jan V zegt klopt helemaal. Wat FF zegt klopt ook helemaal.
Ik ga geen technisch verhaal houden, wel...
We zullen het nooit in balans krijgen. Wat we wel kunnen doen en dat doen hier de doktoren is dat we zo goed als het kan de trilling te lijf te gaan.
Als we nu alle onderdelen balanceren (vliegwiel, krukas, koppeling enz...) zullen we aardig in de buurt komen. Waar we ook me zitten is natuurlijk het vervormen van de onderdelen bij grote belasting. Dus ja echt in balans komt het nooit en zeker niet zonder balansassen.
Wel heb ik zeer grote respect voor de mensen hier die dit allemaal kunnen en mee bezig zijn.
Ik ben er ook van overtuigd dat wanneer jullie (doktoren) de juiste apparatuur zouden hebben dat we een eind verder zouden komen.
Mooi om te volgen dit.


Last edited by Alfons_Amuse; 09/03/13 05:56 AM.

Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Ook FF meedenken Alfons, is ook een beetje jou vakgebied , toch ??


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Jazeker FF, maar we komen nu op een groot technisch gebied terecht waar absoluut geen eind aan zit. Boeken vol met uitleg hierover te vinden. Het is altijd een strijd tegen de trilling. Zoals je weet, trilling maakt alles stuk. Verder kan ik niet zoveel advies geven omdat ik zelf nog nooit zoiets gebalanceerd heb. Daarom vind ik het zo knap van jullie die dat wel doen.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Zet maar eens een flinke boom op mannen, een heel bos ook prima, altijd mooi om te volgen.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Ik ken wel mensen die dit doen in een revisie bedrijf. Ga eens een keer langs. Misschien wel met een oto krukasje. Wie weet.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
[video:youtube][/video]


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
J
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
J
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
Ik weet dat formule 1 motoren ook kapot lopen door trillingen.
Hier gaan ze dan op zoek naar een ideale blokhoek. Zo is ook de platte v-12 van de Testarossa ontstaan.

Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
J
10000km gereden
****
Offline
10000km gereden
****
J
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
Balanceren met apparte balancassen kan helemaal niet, de onbalanc blijft evengroot,maar wordt alleen verdoezelt voor de buitenkant van het moterblok.
De balance assen zitten altijd op de foute plaats ,want daar zit de krukasa ( helaas).
Men plaatst nu de assen op de plaatsen die nog te gebruiken zijn buiten de krukcirkels en zoekt de beste plaats om een zo goed mogenlijke resultaat te verkrijgen en moeten daarom ook tweemaal de snelheid van de krukas hebben.
De onbalanskracht gaat nu door het stuk metaal wat zit tussen de lagers van de krukas en de balansassen lagers.
En zo zie je er aan de buitenkant niets van , maar in het blok kunnen deze zeer groot zijn, omdat men nu het een en ander kan verdoezelen met het gewicht van de balance assen.
Meer weten .meer vragen.

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Zo bedoel ik het niet Jan V. Dat je met de balansassen het onbalans van de krukas balanseerd. U weet dat we ook zitten met het verschil in massakracht in BDP en ODP en die kunnen we wel met balansassen bijna balanceren.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Ik ken wel mensen die dit doen in een revisie bedrijf. Ga eens een keer langs. Misschien wel met een oto krukasje. Wie weet.


Zou je dat wel doen Alfons cry
De krukassen die je op het filmpje ziet zijn perfect te balanceren.
Hij kan het alleen, als jij het balansgewicht weet.
Het balansgewicht licht tussen de 50 en 60 procent van het oscillerende gedeelte.

Neem dan de complete krukas mee, dus met drijfstang en zuiger.
Nog beter is te balanceren in de omgeving zoals de krukas draait, dus in het complete blokje.
Ben wel benieuwd, altijd mooi om te horen. smile


[Linked Image from jandelaat.nl]
Jan #88634 10/03/13 05:44 AM
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
We gaan kijken welke mogelijkheden ik heb. Ben er al heel lang niet geweest, dus altijd effe weer binnen zien te komen. Moet lukken als de oude chef er nog is. (leerling van mij geweest :D)
Maandag is bellen voor een afspraak.

Last edited by Alfons_Amuse; 10/03/13 05:44 AM.

Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
balanceren van die solex vliegwielen op zich is al een verhaal apart niet alleen in de rondte moet je daar wat aan doen maar ook zijdelings.
af en toe zie je er 1 waar ze af fabriek een poging hebben gedaan door een stuk draad aan de achterkant in te brengen en dan de zijkanten van het daarvoorbedoelde vakje om te slaan zodat dat sukje vast zit, leuk voor de centrifugale balans , een ramp voor de axiale ( schoepenvliegwielen hebben dit)

laat mij maar lekker mijn krukasjes doen, ik ben tevreden over het resultaat, kan het beter, vast wel, is het nodig, ook wel anders had ik niet die extra schijf in een solex gefrut, en daar heeft Jan vennix weer gelijk in, het totaal telt, zeker als het je niet lukt om 1 onderdeel afzonderlijk goed te krijgen
aan de andere kant dient onderdeel voor onderdeel goed te zijn anders dient het tussenligende stuk de krachten op te vangen en dat tussenliggende stuk stelt bij slex niet zoveel voor.

Honda MT/MB blokken hebbe oa leuke balansassen, maar daar is het carter sterk genoeg om de inwendige trillingen op te vangen, naar buiten toe lijkt het stil.
Intern: trillingen kost vermogen.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Jan #88832 15/03/13 05:28 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
5000km gereden
**
Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
Jan
compleet balanceren met alles erop en eraan, meetpunten kunnen wel op jou testbankje lijkt me.
koppelinghuis metrolunit zal wel probleem worden die verdraaid nl ten opzichte van krukas en het vliegwiel
met draaiende motor en de verschillende runs die gemaakt moeten worden moet het mogelijk zijn, zal wel elke keer het carterdeksel los moeten (als de motor uitstaat)lijkt me wel een uitdaging.

Groet
ANdre


't is ginne logie!
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Daar gaan we nog een keer een ei over leggen Andre, altijd leuk en leerzaam,


[Linked Image from jandelaat.nl]
Jan #89022 22/03/13 08:20 AM
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
En als je nog wat te lezen wilt hebben, voor de slechte slapers, heb ik hier nog wat.
Ook met motoren , wel een wat hoger toerental.
Staan leuke weetjes in, handige gasten.
Het zijn wel 20 pagina's whistle

http://www.modelbouwforum.nl/forums/turb...gd-enz-enz.html


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
jaha, die jongens zijn niet gek. Knaap allemaal als je dit kunt. Mooi gewoon.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Origineel bericht van: Roelof

alleen hier neemt hij teveel het gewicht van de drijfstang mee, door die horizontaal te hangen voorkom je dat, verder oppassen dat de mesringen waar de kruktappen op liggen perfect los draaien elke wrijving daarin vertraagt de onbalans reactie, ik gebruik perfect horizontale "messen" ( achterkant zaagbladen) daar heb je nul wrijving van en elke onbalans reageert direct.
"Perfect horizontaal" is goed uit te meten, een gladde geslepen as moet dan blijven liggen, zo niet rolt hij de berg af en dien je die kant iets hoger bij te stellen
.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #90322 19/04/13 09:55 PM
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Origineel bericht van: Joan

alleen hier neemt hij teveel het gewicht van de drijfstang mee, door die horizontaal te hangen voorkom je dat, verder oppassen dat de mesringen waar de kruktappen op liggen perfect los draaien elke wrijving daarin vertraagt de onbalans reactie, ik gebruik perfect horizontale "messen" ( achterkant zaagbladen) daar heb je nul wrijving van en elke onbalans reageert direct.
"Perfect horizontaal" is goed uit te meten, een gladde geslepen as moet dan blijven liggen, zo niet rolt hij de berg af en dien je die kant iets hoger bij te stellen
.


En het gewicht van de zuiger ??


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Origineel bericht van: FFAnders
Origineel bericht van: Joan

alleen hier neemt hij teveel het gewicht van de drijfstang mee, door die horizontaal te hangen voorkom je dat, verder oppassen dat de mesringen waar de kruktappen op liggen perfect los draaien elke wrijving daarin vertraagt de onbalans reactie, ik gebruik perfect horizontale "messen" ( achterkant zaagbladen) daar heb je nul wrijving van en elke onbalans reageert direct.
"Perfect horizontaal" is goed uit te meten, een gladde geslepen as moet dan blijven liggen, zo niet rolt hij de berg af en dien je die kant iets hoger bij te stellen
.


En het gewicht van de zuiger ??

Ja das een lastige want dat is in feite de op en neergaande massa en niet de roterende, daarom neem je ook maar een gedeelte van de drijfstang mee want een gedeelte kun je ook toekennen als op en neer gaande massa en niet als roterend.
Omdat de krukwangen draaien dien je uit te zoeken WAAR je het contra gewicht voor de zuiger plaatst maar dat is alleen geldig als de zuiger in BDP of ODP staat ergens anders zit dat contragewicht alleen maar tegen te werken. reden waarom een boxermotor het zo goed doet ( KAN doen)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
J
10000km gereden
****
Offline
10000km gereden
****
J
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
Het bovenstaande apparaat is niet voor het balansceren , maar voor het uitrichten van een krukas wanneer er een nieuwe drijfstang in is gezet.
Hie mee kan men zien hoeveel de asuiteinden slingeren.
Aan dit meetapparaat zitten geen trillingsopnemers.

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Ik zat ook mee te kijken en vroeg me af hoe het apparaat dan zou werken.
Misschien dat een filmpje meer inzicht geeft.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Ik zat ook mee te kijken en vroeg me af hoe het apparaat dan zou werken.
Misschien dat een filmpje meer inzicht geeft.


Het zijn 4 gelagerde schijven waar de as opgelegd wordt.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Gelagerd oke. Wanneer je dan toch nog last zou hebben van de inwendige wrijving van de lagers, hou dan eens een elektrische tandenborstels tegen de behuizing. Je zult zien dat door die kleine trilling een lager nagenoeg wrijvingsloos zal draaien.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Origineel bericht van: Jan Vennix
Het bovenstaande apparaat is niet voor het balansceren , maar voor het uitrichten van een krukas wanneer er een nieuwe drijfstang in is gezet.
Hie mee kan men zien hoeveel de asuiteinden slingeren.
Aan dit meetapparaat zitten geen trillingsopnemers.

Met een tweepunt oplegging kun je een niet goed gerichte krukas weliswaar uitlijnen ( elke tap dient een meetklok te krijgen) maar hoe krom iets ook is twee punten bepalen een rechte lijn die helaas ook met bochten van punt naar punt kunnen, je bent met deze methode erg afhankelijk van waar je de klokken preciese zet (Voorbeeld) . Om goed te richten kun je 1 kant goed spelingsvrij en centrisch lageren ( sommigen gebruiken de 3 klauw van een draaibank maar dat kan al te eccentrisch zijn) dan kun je de tegenoverliggende tap uitklokken en afhankelijk van waar de uitlezing zit zijn je wangen verdraaid ( meest waarchijnlijk) of zitten je wangen niet parallel en staan de tappen in een "V" ( minst waarschijnlijk)

Als de centers punten in de uiteinden van de krukas nog goed zijn , zeldzaam, kun je ook de krukas opspannen tussen deze centers en dan meten, moeilijk maar doenbaar

Last edited by Joan; 22/04/13 02:51 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Jan #108256 19/10/14 07:38 AM
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502
Origineel bericht van: Jan

Ik ben met schade en schande veel wijzer geworden met het balanceren, en ga dat in woord en beeld delen.
Komt goed, even geduld.

Jan, ik kwam dit draadje nog tegen vanavond, heeft dat een vervolg gekregen?


Groeten, Geert


Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Nee, niet meer van gekomen smirk


[Linked Image from jandelaat.nl]
Jan #108289 20/10/14 02:21 AM
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502
Origineel bericht van: Jan
Nee, niet meer van gekomen smirk

Dat kan ik ook goed begrijpen Jan!
Inmiddels draaien bij anderen de hersencellen op hun eigen toeren, het blijft toch hobby! smile


Groeten, Geert


Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63
Jan #108290 20/10/14 02:24 AM
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Daar was hier toch al wat over geschreven ?


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502
Ik heb die youtube nu net even gezien Ronald, de 2e krukas (#37) lijkt me die van "de meiden" te zijn, nog met wat onbalans.


Groeten, Geert


Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63
Jan #108770 07/11/14 07:57 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
5000km gereden
**
Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
Origineel bericht van: Jan
Nee, niet meer van gekomen smirk


wil best een keer apparatuur meenemen en proberen, let op veel werk

Groet
ANdre


't is ginne logie!

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 73 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.069s Queries: 99 (0.024s) Memory: 1.3292 MB (Peak: 1.7883 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-26 06:05:45 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS