Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: Jan 2012
Posts: 11
M
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jan 2012
Posts: 11
hallo allemaal,
ik heb laatst een solex (een koffertje denk ik) uit schuur gehaald, hij stond daar al zo'n 10 jaar stil omdat mijn vader dacht dat hij was vast gelopen. ik heb de cilinder er afgehaald en toen kwam ik tot de ontdekking dat er een rond stukje ijzer in zijn carter lag. en de zuiger was een klein beetje beschadigd aan de onderkant. ik heb het er uitgehaald en alles weer in elkaar gezet, (de zuiger een beetje opgeschuurd) toen gestart en na een paar rondjes trappen begon hij een beetje te lopen. ook heb ik de ontsteking afgesteld en toen liep hij nog beter ongeveer 50 meter gereden en toen viel hij uit.

ik heb wel enig verstand van motortjes e.d. maar ik heb totaal geen verstand van solexen en ik heb dus ook geen idee wat het kan zijn. heeft iemand een vermoeden? en wat kan het ronde schijfje zijn wat in mijn carter lag? het kwam van ergens boven in het blokje want daar zat een mooi rond gaatje..

gr marco

Joined: Jan 2012
Posts: 11
M
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jan 2012
Posts: 11
bedankt voor de snelle reactie..

moet ik dat er terug in lijmen of zo iets en kan het daardoor zijn dat hij niet meer start? en is dit niet een soort klepje ofzo?

Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
85000km gereden
***
Online Happy
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
Kun je eens een foto maken van het schijfje? En ook van de rest van je Solex, dat interesseert ons altijd wink

Ik heb eens meegemaakt dat ze de voorste bout waar de tank mee vast zit te lang hadden genomen, en met lekker goed vastdraaien door het carterdekseltje gedraaid hadden. Misschien is dit wat er bij jou gebeurd is? Het kan zijn dat hij hierdoor vals lucht zuigt en slecht loopt.