|
Joined: Jul 2011
Posts: 55
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jul 2011
Posts: 55 |
Ik krijg mijn solex niet aan de praat ,hij krijgt geen benzine nu zou ik graag weten of je het pompje ook open kan maken of alleen doorblazen? Ik heb het ergens zien staan maar kan het onderwerp niet meer vinden,sorry
Last edited by dicks; 16/07/11 06:07 AM.
groet Dick
|
|
|
|
Joined: Jul 2011
Posts: 55
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jul 2011
Posts: 55 |
nee hoor,het membraam is heel,maar ik heb uit de leidingen vuil gehaald,dus denk ik dat het pompje verstopt zit
groet Dick
|
|
|
|
Joined: Jul 2011
Posts: 55
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jul 2011
Posts: 55 |
ik heb een nieuw tankje eropzitten(kunststof) ,de oude is van binnen helemaal verroest dus die heeft eerst even aandacht nodig
Last edited by dicks; 16/07/11 04:20 AM.
groet Dick
|
|
|
|
Joined: Jul 2011
Posts: 55
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jul 2011
Posts: 55 |
pomp doorblazen of uit elkaar halen
groet Dick
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
nee hoor,het membraam is heel,maar ik heb uit de leidingen vuil gehaald,dus denk ik dat het pompje verstopt zit Als de leidingen vervuild zijn dan is dat met het pompje ook zo. De simpelste manier is het pompje vervangen ,als het niet open kan is schoonmaken een langdurig karwei. laten weken in benzine en proberen de troep eruit te blazen met perlucht , de druk niet te hoog (1à 2bar) anders gaat het dekseltje eraf en kan je alsnog een nieuwe kopen.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Jul 2011
Posts: 55
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jul 2011
Posts: 55 |
oke bedankt,ga een nieuwe bestellen.
groet Dick
|
|
|
|
Jens
Unregistered
|
Jens
Unregistered
|
Hallo, Ik heb het dekseltje er af moeten halen omdat het onderste kogeltje vast zat. Ik heb met mijn dremel een klein gaatje gemaakt (3mm). Heeft er iemand een idee hoe ik het pompje terug kan dichtmaken ? Ik dacht van het gat in het dekseltje te vullen door eens te tikken met de laspost. En verder moet ik nog een lijm vinden om het terug te plakken ? iemand een idee ?
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81 |
niet lassen, als je toch moet lijmen lijm er dan een 5 eurocent stuk bij mee ( liefst een griekse)
2 componenten lijm (patfix) bevalt me prima, ik ontvet wel eerst met aceton
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Jens
Unregistered
|
Jens
Unregistered
|
hallo joan, Alvast bedankt voor je hulp, het is best dat ik dit muntstuk of plaatje aan de binnenkant van het holle ijzer lijm zeker ? of kan dit mijn capaciteit van mijn pomp beïnvloeden ?
mvg,
jens
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81 |
nee buiten op, binnen is de ruimte al niet veel bovendien stel je dan oneigelijk veel lijm aan de brandstof (=oplosmiddel) bloot, buiten zou bij goede montage de lijm geen brandstof zien
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161 |
Ik kan niet goed begrijpen waar je een gaatje zou moeten boren om het pompje weer in orde te maken,alle pompjes zijn uit elkaar te halen zonder boren of verder te vernielen en als er een kogel vast is komen te zitten door de olie die wat gomachtig is geworden kan worden opgelost door spiritus en niet door benzine. Als het een pompje is dat niet te vervangen is ,kan ik alle pompjes repareren (heb er gereedschap voor).
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81 |
Ik zie dat wel vaker bij 3800 pompjes, dan boren ze een gat in het deksel voor een parker schroef om daarmee het deksel uit het huis te trekken.
heb je een beter recept ?
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Nachtje in de thinner en het deksel is er ook af
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,879 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,879 Likes: 13 |
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772 |
Nachtje in de thinner en het deksel is er ook af Maar dan lost het beschermlaagje op, en als je het pompje dan weer dicht wil maken, met welk materiaal doe je dat dan. Groetjes Carl
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,879 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,879 Likes: 13 |
bison combi snel (wordt hier op de site een aantal keren genoemd) en als je het niet durft, voor een paar euro meer heb je een nieuw pompje ....
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772 |
bison combi snel (wordt hier op de site een aantal keren genoemd) en als je het niet durft, voor een paar euro meer heb je een nieuw pompje .... Dat weet ik John dat nieuwepompjes niet duur zijn, maar repareren is ook wel leuk toch en teproberen. Ik heb namelijk een pompje liggen waarvan de voorzijde opgelost is vandaar mijn vraag ( ik moet eerlijk zijn , ik heb niet gezocht op de site. Bedankt voor de info. Groetjes carl
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,879 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,879 Likes: 13 |
Succes
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161 |
De bevestiging van het afdichtplaatje is anders dan de meeste denken,het plaatje is n.l. niet bevestigt met een lijm. Het stalen plaatje is als hij nog niet gebruikt is wat boller van vorm en kan dan gewoon met wat lijm in het pompje gelegt worden. Door nu het deksel met een drukstuk (met de juiste vorm) flink aan te drukken en dus wat vlakker te drukken zal de buitenzijde van het plaatje groter worden en in het pompje zeergoed vast gaan zitten en geheel goed dicht zijn. Maar nu komt er een grote fout die de meeste maken. Door het te vast draaien van de pompboutjes wordt het pomphuis krom getrokken en dan ook nog naar de verkeerde kant,door het bol trekken van de pomp word het gat waar het plaatje in is vastgeklemt groter en gaat de pomp daar lekken. Als het zo ver is gekomen gaat door de brandstof de lijm krimpen en kan het plaatje er met een beetje luchtdruk er gemakkelijk worden uitgeblazen. Als je alles goed schoon en droog maakt en een beetje brandstofbestendige lijm aan het plaatje de zaak weer op zijn plaats drukt en nu het plaatje met een drukstuk nog wat platter drukt is de pomp weer geheel dicht. Maak nu de pomp aan de achterkant niet vlak want dan ga je de pomp wwer bij de montage weer te veel krom spannen.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81 |
Inderdaad, soms gruwel je van de manier waarop onderdelen vast gedraaid worden. Misschien dat we het begrip "aan" maar eens uit moeten leggen in plaats van "vast"
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
0 members (),
115
guests, and
0
robots. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|