Tijdens de bouw van Solex nr 2 komen er diverse vragen boven drijven. Ik wil deze topic gebruiken voor het oplossen van deze vragen.
Vraag 1: Waarvoor dient het omcirkelde gedeelte, welke aan de stang zit die naar het voorspatbord loopt? Is dit voor versteviging van de steun/beugel, of heeft dit te maken met een extra steun voor de motorophanging?
Tijdens de bouw van Solex nr 2 komen er diverse vragen boven drijven. Ik wil deze topic gebruiken voor het oplossen van deze vragen.
Vraag 1: Waarvoor dient het omcirkelde gedeelte, welke aan de stang zit die naar het voorspatbord loopt? vonden ze vroeger leuk om dat zo te maken, er zijn ook andere uitvoeringen in omloop dus zo heel tevreden over dit specifieke ontwerp waren ze nou ook weer niet Is dit voor versteviging van de steun/beugel,je had nu eenmaal iets nodig om "het hoekje om" 'te komen vanachter de vorkpoot naar het boutgat toe of heeft dit te maken met een extra steun voor de motorophanging?
Zijn deze beugels verkrijgbaar bij 1 van de bedrijven?niet dat ik weet, is niet zoveel vraag naar, vraag ze dat beter zelf Ik kom alleen de beugels voor 23" wielen tegen/ S3800 - 2200 - 1700.
Zijn deze beugels verkrijgbaar bij 1 van de bedrijven?niet dat ik weet, is niet zoveel vraag naar, vraag ze dat beter zelf Ik kom alleen de beugels voor 23" wielen tegen/ S3800 - 2200 - 1700.
hoe origineel moet het zijn? op diverse plaatsen vind je U vormig materiaal als je dat op lengte maakt en de uiteinden uitvouwt tot plat met op de juiste maat een gaatje 6 mm kom je ook een heel eind, bij de schetsplaten gewoon een langer boutje gebruiken en van te voren aan de beugel vastzetten met een moertje, draait boutje niet mee, je verliest hem niet en de afstand om tot de vork vrij te maken is ook precies goed ( zo niet extra uitvullen met extra ringen ) iets meer werk maar ja als hobby-ist is "tijd is geld" een ander begrip dan als je commercieel een solex in elkaar moet zetten
Als het geen nut heeft ga ik voor hetzelfde monteren als achter, dus een ronde stang. Dit zoeken en uitzoeken is ook een leuk onderdeel van de hobby.
voor een van mijn 24 uurs team heb ik voor ook ronde stangen geplaatst, van 6 mm, haaks op 1 kant een bout gelast en gebruikt zoals beschreven bij mijn inzending over het U profiel bij de voorvork, aan de andere kant M6 erop gesneden met een snijijzer en een intelligente S-bocht erin ( niet waar het draad zit om dat stuk bij het boutgat van het spatbord te brengen, moer en ring erop en dan doorsteken en afmaken door ring en moer aan de andere kant, spatbord zo perfect te stellen en voor de uitlaat nooit meer zoeken in ed blubber waar dat boutkopje nou ook alweer zit aan de binnenkant omdat hij steeds meedraait . ( achteraf gezien hadden ze dat ook graag bij het achterspatbord gehad want daar zaten de standaard 3800 stangetjes en die gaven het op )
Rijden er ook Solexen rond waarvan de benzine tank niet aan de motor gemonteerd zit? Is het mogelijk om de benzine tank te verplaatsen naar het frame, of kan het benzinepompje dit niet aan?
De vraag komt na het zien van de mooie motor van Jan, die hij in een andere topic had geplaatst.
Rijden er ook Solexen rond waarvan de benzine tank niet aan de motor gemonteerd zit? Is het mogelijk om de benzine tank te verplaatsen naar het frame, of kan het benzinepompje dit niet aan?
De vraag komt na het zien van de mooie motor van Jan, die hij in een andere topic had geplaatst.
als jij een tank ergens anders wilt is dat natuurlijk goed te doen, er zijn ook losse vacuum pompjes te koop oa voor buitenboormotoren, breng je de pomp toch ook ergens anders of je zet een solex pompje op je zijcarter, is dan toch leeg
Mocht ik het gaan/willen doen , dan moet de zijkant vrij blijven van andere onderdelen. Kwa benzine leiding denk ik aan een soepele leiding.
als je toch aan een soepele leiding wilt zoek dan een 8 mm carburateur van een flash/6000, en het mooist is nog als je de carburateur van een voorserie flash te pakken krijgt die zijn andersom als je een valse pompbodem maakt kun je hem willekeurig waar monteren
als je helemaal de beest uithangt plaats je een walbro carburateur , daar zit de pomp al bij in hoef je ook geen retour slang te monteren