|
|
Joined: Jan 2010
Posts: 150
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jan 2010
Posts: 150 |
Hallo Even geen vraag over de solex want die snort nog prima. Het betreft nu een Harley. Start prima, loopt perfect maar niet voor lang. Na n kilometer of 5 ( dit is heeeeel verschillend) begint hij te sputteren en stopt ermee. Heb het bovenblok uit elkaar gehad maar alles was oké. Het probleem is er nog steeds. Nu verdenk ik de bobine. Heb m laten doormeten en hij zou oké zijn. Is dar doormeten altijd betrouwbaar? Of kan het zijn dat hij in koude toestand goed is maar bij warmte toch kapot is? Ik hoor graag jullie mening. Vr. Gr. Roel
vr.gr. roel
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12 |
Vervelend probleem, bij warm worden kan het inderdaad gebeuren dat een spoel/bobine gaat haperen. Je moet hem dus ook warm testen.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Als er ook een elektronische ontsteking op zit, weet natuurlijk niet hoe oud het spulletje is, kan het ook de CDI zijn.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81 |
Hallo Even geen vraag over de solex want die snort nog prima. Het betreft nu een Harley. Start prima, loopt perfect maar niet voor lang. Na n kilometer of 5 ( dit is heeeeel verschillend) begint hij te sputteren en stopt ermee. Heb het bovenblok uit elkaar gehad maar alles was oké. Het probleem is er nog steeds. Nu verdenk ik de bobine. Heb m laten doormeten en hij zou oké zijn. Is dar doormeten altijd betrouwbaar? Of kan het zijn dat hij in koude toestand goed is maar bij warmte toch kapot is? Ik hoor graag jullie mening. Vr. Gr. Roel wat voor type brandstofsysteem zit erop ? en wat voor type Harley is het ? en zo ja hoeveel bobines ?
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Jan 2010
Posts: 150
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jan 2010
Posts: 150 |
Is met contactpunten. Het betreft een electraglide uit 1978 met shovelhead blok. Brandstofsysteem is zonder pomp. 1 enkele bobine. Heb in werkplaatsboek gelezen hoe de condensator te controleren is: zorg dat da contactpunten gesloten zijn, zet m op contact, open de contactpunten en kijk of je tijdens t openen een vonk ziet. Zie je n vonk dan is de condensator stuk. Ik zag dus n vonk en heb de condensator vervangen en weer getest. Helaas zag ik toen weer n vonk tijdens t openen.
vr.gr. roel
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12 |
Condensator en bobine kan ik hier testen Roel, eventueel breng je het een keer naar Dilsen
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176 Likes: 6
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176 Likes: 6 |
En hier in Panningen zit een Harley revisie bedrijf...
|
|
|
|
Joined: Oct 2017
Posts: 6
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Oct 2017
Posts: 6 |
Er zijn Harley-rijders die met een bruine Citroën Visa tweecylinder bobine rondrijden. De bruine zijn bij de Visa voor elektronische ontsteking maar kunnen zonder aanpassing op een puntjes-Harley. Overigens is de aftermarktet handel ook ruim voorzien in verbeterde Harley bobines en ook Citroën Visa's en 2cv's rijden met een aftermarket Harley bobine. Merkwaardige samenwerking
|
|
|
0 members (),
72
guests, and
1
robot. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|