Nog een optie, het aandrijfmechanisme aan de buitenkant van de voorvork. Zorg er voor dat het rubbertandwiel een beetje speling heeft tov de tandkrans.
Is inderdaad geen Solex teller, die loopt tegen de klok in. Je zal opzoek moeten naar een goede teller want het lijkt me ondoenlijk om de aandrijving fatsoenlijk aan de uitlaat kant te maken, juist daarom zijn de solex tellers anderom gemaakt om de aandrijving aan de linkerkant te monteren. (of je zal achteruit moeten rijden)
zo moeilijk is dat niet om de kabel aan de uitlaatkant te laten lopen. een extra beugeltje maken om de kabel weg te houden. Eventueel een langere kabel nemen ( van een brommer met verende voorvork_ Heb je grote of kleine aansluitingen, of twee verschillende ? (onder groot en boven klein)
klopt roelof wat voor snelheid geeft de teller weer 60 km geen solex teller dus op het tandwielhoudertje zit een soort nok die zoals op de foto van roelof in de vork valt en borgt door middel van de moer.
Het maximale getal dat op een teller staat is niet bedoeld om aan te geven hoe hard het machien gaat. meestal is de kruis/snelheid gebruikt om de halve schaal aan te wijzen (in dit geval dus 30)
Wie kan mij helpen. Welke kilometerteller moet ik precies hebben voor mijn Solex. Kan het uit het verhaal hierboven niet halen. Hoe monteer ik deze en waar kan ik die kopen?
Begreep dat het een speciaal type moet zijn? Alvast bedankt!
Deze tellers worden soms op marktlaats aangeboden maar zijn niet goedkoop !! Een juiste teller draait tegen de klok in, dus van rechts naar links. Waar je ook op moet letten : het tandwieltje onderaan, het aantal tanden bepaalt of het voor en 23"of een 24" wiel is.
Hier zie je er een 3 tal. Of je er nog 1 kunt kopen betwijfel ik. Als iemand er 1 heeft doet hij die niet zomaar weg. Succes met zoeken maar je zult geduld moeten hebben.
Hier zie je er een 3 tal. Of je er nog 1 kunt kopen betwijfel ik. Als iemand er 1 heeft doet hij die niet zomaar weg. Succes met zoeken maar je zult geduld moeten hebben.