erg veel bouten en moeren zitten er niet aan en de meesten wijzen zichzelf, veel belangrijker is de juiste positionering van de plaatdelen ten opzichte van elkaar en het plaatsen van de bussen tussen de plaatdelen, de zadelbalk en de voorframe buis.
ik begin altijd met de trapas met zijn grote moeren, daaronder moet links de platte korte plaat met de 2 gaten en rechts de platte lange plaat met de 2 gaten en de lip die naar buiten steekt waaraan later de kettingkast komt, vergeet niet de afstandbus over de trapas bus te plaatsen die IN de zadelbalk komt, anders druk je deze in elkaar, dan de afstandbussen links en rechts in de zadelbalk duwen, waarbij het "bubbëltje" op de binnen bus naar de binnenkant van de zadelbalk moet wijzen want dat "bubbeltje" valt later in de deuk van de ronde framebuis, ronde frame buis in grote gat zadelbalk steken totdat de afstandbussen met hun "bubbeltje" in het achterste gat steken dan de linkse achterligger met de dikke bout in de achterste van de twee gaten aan de zadelbalk steken dan de rechter achterligger over de bout steken die nu net uit de vulbus rechts komt, afmonteren door een grote moer (SW18)op de bout te schroeven, niet vast.
dan aan de plaate platen de vulbussen steken in het gat dat over is ( bubbeltje van binnenbus weer naar binnen) en de bussen recht tegenover het ronde framebuis gat, linker achterligger ernaar toe draaien en met bout vast steken aan platte platen en framebuis, rechter ligger naar bout toe draaien en even borgen met de moer (SW18).
bovenin zadelbalk de zadel pen met twee U vormige beugels monteren, de beugel met de gleuf onder, onderste bout M8 fijn in frame steken, er horen er twee te zijn eentje net een 1/2 cm langer dan de ander, de korte hoort onder.
liggers naar het achterwiel aan buitenkant zadelbalk steken met behulp van de langere bout M8 fijn. liggers achteraan onderaan vast bouten met de moeren dde bouten die daarvoor zijn, bagagedrager daar onderop ook vast maken , bagagedrager nu naar zadel pen toebrengen, ange bout M8 fijn er even uit trekken en mgelijk even vervangen door kruiskop schroevedraaier, bagagedrager tussen zadelpen u en zadel balk frutten ( schroevedraaier in/uit) geheel in positie brengen met lange bout M8 fijn en moer, moeren iets aanhalen zodat overal nog net speling op zit, frame richten en beoordelen of het op het oog klopt.
moeren aanzetten, zo ook de trapas moeren, rest nog achterspatbord en voorvork, probleem met achterspatbord kan zijn dat de boutjes er niet in willen want de beugels staan scheef tegenover het spatbord, als je deze laatste dan laat hangen klopt de steek niet, dus aan beide zijden met de hand goed aandrukken en dan de boutjes erin, zeer korte boutjes, heb meegemaakt dat ze hier te lang waren: WEG band profiel


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)