Ik zou voor nieuwe gaan. Ik denk dat de verf er ook met een goede primer op een gegeven moment vanaf zal breken of eraf zal worden gestoten bij demonteren ofzo.
Daarnaast is de olie die in de benzinezit zo agresief, dat bij elke keer knoeien deze de lak zal gaan aantasten en op een gegeven moment zit je met een half rode tank. Ik heb dat zelf gehad met een reservetank die ik in de hamerite gespoten had.
Wat betreft de kosten zal het onder de streep niet zoveel uit gaan maken. Een goede spuitbeurt en primer kost je ook al snel een paar tientjes, net als een andere tank en kap. De kappen en tankjes in de handel zijn wel gebroken wit.
Je kunt beter het luchtfilter huis dan in gebroken wit spuiten. Past ook beter bij de banden, zadel en handvaten. ;-)

Ik heb hetzelfde dillema gehad met mijn Skalex.


Groeten Dolf

In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.