Origineel bericht van: grastukker
biezen horen origineel wel op een overgangsmodel, maar ik heb er ook enkele gezien die het niet hadden en waarvan beweerd werd dat er nog eerste lak op zat; eerste lak vind ik een betrekkelijk gegeven, aangezien je dat niet altijd kunt achterhalen, en mensen het makkelijk kunnen zeggen terwijl ze het zelf niet eens altijd zeker weten. En dan zijn er nog altijd mensen die beweren dat "het ding" nog eerste lak bevat terwijl hij stiekum is gerestaureerd ondertussen, en ermee pronken onder het mom "hij is al die jaren goed gebleven" puur in de hoop dat mensen daar enigsinds opgewonden van raken omdat ze van origineel houden...

meestal kun je het wel een beetje zien aan het lakwerk, en dan met name aan de echte franse 3800: een beetje goede spuiter boekt al beter resultaat dan dat er ooit aan lakwerk origineel op zat, want zo bijzonder mooi vind ik het originele lakwerk van de fransen niet.
Een van der Heem solex is qua spuitwerk meestal een stuk mooier.
Ik ben ook best benieuwd hoe anderen hierover denken op dit forum!


Mee eens, maar een ieder moet het op zijn manier doen, als men denk dat geen biezen op zaten niet doen en anders wel.


Vriendelijke groeten

Roelof