Hallo Frans

Ik ben er zelf nog niet zo lang geleden achter gekomen dat bij een S4800 de afstand tussen de elektroden van de bougie bepalend kan zijn voor o.a. de snelheid van het toerental. Heb je een voelermaat, meet dan even de elektrode afstand en stel ze eventueel korter in. Ik ben er zelf volop mee aan het experimenteren (lees ff het onderwerp “S4800 snelheid”, deze week nog gepost).

In mijn beknopte Franse handleiding staat beschreven voor het afstellen van de ralentir:
“Agissez sur la poignée de frein droite (3) ou sur la poignée tournante (11) qui sera manouvrée graduellement dans le sens de la fléche B jusqu'à l'obtention de la vitesse désirée".
Zelf ondervind ik dat het stationair draaien al naargelang de omstandigheden nogal kan verschillen het ene moment of het andere.
Welke gashendel heb je er op zitten, kan je een foto van je gashendel plaatsen en van je gasmechaniek?

De laatste tijd krijg ik ook meer problemen met de koppeling. Vooral als ik plots rem dan krijg ik enkel een hoog toerental uit de motor wanneer ik weer wil vertrekken, de rol wordt niet aangedreven. Uiteindelijk kom ik traag weer op gang, meestal trap ik dan wat bij. Maar gerust ben ik er niet in, het duidt duidelijk op een probleem.

Heel moedig van je dat je een reis naar de Noordkaap wil ondernemen met de Blackenroll, een reserve motortje kan dan inderdaad van pas komen. Zulke avonturen lusten we hier wel. smile

Tja, en hoe is die Solex in de fik gegaan? shocked

Attached Images
S4800 parts - kopie.jpg (40.34 KB, 1313 downloads)
Last edited by AlienSolexfiend; 29/09/12 12:37 AM.

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali