Origineel bericht van: FFAnders
... Janpeer, ik heb nog even verder gekeken bij de foto's die op ZIMAGEZ staan en zag dat je een aantal mooie detailfoto's er op hebt gezet (bij VSX4716) .
Deze onder andere :
...
Hierbij viel mij de aanslag op ,zodat het stuur niet te ver naar links kan draaien.
Ook leuk : de Pegasus brug , zijn wij afgelopen jaar ook geweest , maar dan zonder Solex.
Wel een bak koffie (Bier??) gedronken in die Museumkroeg .
...


Goedenavond Ronald,

Let wel op dat de "tegen-het-te-ver-naar-links-gaande-stuur" systeem niks mee te maken met de VSX4716.
Dit accessoire staat op de zwitser Solex (motornummer HS2xxx) van onze vriend Gazafon gemonteerd en is zijn eigen fabrikage.
Maar laat ons zeggen dat deze een zwitser accessoire is wink

Pegasus Bridge is inderdaad een leuke plek, wij hebben spijtig genoeg geen tijd gehad om een koffie - ofwel een bier - te drinken op de "Café Gondrée". Het eerste bevrijde gebouw van Frankrijk is een stamcafé! Ongeloofelijk hé?

Meer indrukwekkend is het werk die in de Fort Hillman wordt gedaan. Twee jaar geleden was dit nog maar een oude betonblok in het midden van een veld.
Nu, met behulp van nog overlevend getuigen(!), hebben ze de "Krug blokhaus" helemaal en in details als toen gerestaureerd.

Een goede reden om terug naartoe te gaan, en waarom niet met een Solex, voor een kompleet bezoek. Een echt plezier om naar een gepassioneerde gids te luisteren.

Tussen ons, ben ik bijna zeker dat tijdens het bezoek was Eric was al bezig aan dromen van zijn volgende uitdaging ...