De benzinepompjes zijn er in verschillende uitvoeringen, waar het nu over gaat zijn in eerste plaats die waar het kogeltje zichtbaar is wanneer de bout voor het kapje eruit gedraaid is het kogeltje meteen zichtbaar is.
dez zijn later veranderd omdat alle z.g.monteurs meteen het kogeltje kwijf waren en zelfs niet eens wisten dat er zo een mooi onzichtbaar bolletje er in moest zitten.
De oplossing was later om het pompje zodanig te veranderen dat er een klein schroefje boven het glazen onzichtbare bolletje kon geplaatst worden.
Later is het metalen schroefje vervangen door een kunststof staafje wat net iets tye dik was en werd er tot de juiste diepte er in gedrukt en was door de meeste(monteurs )er niet uit te halen zonder het juiste gereedschap (heb ik wel) ,hierin zat nog een klein gaatje om de pomp te controleren op een goede werking.
Door de kleine verdikking op dat propje is het net of het er in geschroeft is
Bij deze pomp hoort een zeskant bout met een kortere draad stuk want anders komt deze op het kunststofstukje en wordt dan te ver naar beneden gedrukt en kan deze pomp nooit meer goed werken.
Ik hoop dat er weer een fabeltje uit de wereld is geholpen.