Orgineel bericht geplaatst door: Jan Vennix

Ik ben blij dat ik duidelijk ben met mijn uitleg over opvoeren maar dat op voeren doe ik altijd zodanig dat de moter daar helemaal tegen kan en verder ga ik niet .Dus geen opboren van caburaters geen petjes afvlakken geen plaatjes of dubbele pakking monteren en andere krukas monteren.
Ik heb al vele motoren tot ver over de 45 km. gebracht zonder veel poespas.


Jan ik ga daarin helemaal met je mee, de solex beter maken zonder hem te verpesten want zeker van die oudere types is er niet zoveel meer.
Daarom schrijf ik ook liever over beter maken dan over "opvoeren" want dat laatste is vaak eenmalig en er gaat meer kapot dan je lief is.
Ik ben wel zeer geporteerd van een plaatje onder de cylinder want dat is een snelle methode om iets aan de poorten timing te doen zonder aan de cylinder te komen.
ben je het zat haal je het plaatje gewoon weer weg.
Ik heb daar uitstekende resultaten mee behaald, de solex waar ik "60 jaar solex" mee reed is daar een goed voorbeeld van, ik heb de hele tijd samen met Peter opgereden en we toerden zonder haperen met een lekker gangetje door de wereld.

Cylinderkopjes vlak ik niet (meer) ik giet nieuwe met een heel andere verbrandigskamer en met 10 mm bougies (alleen voor heel snelle solexen).


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)