Ik kan je zeker scotch-brite opzetstukken voor de boormachine aanraden. Deze raken niet verstopt en halen alleen het rotte staal weg zonder te krassen. Ik doe hier vaak plaatwerk van de eend mee, zo ook een oude ribbelkap en deze is geheel ontroest.
Ook het aangerotte voorspabordje van mijn Oto heb ik er schoon mee gekregen zonder krassen. Dun laagje primer en lak en ik zag alleen nog maar de kuiltjes die ontstaan waren door de roest.

Wat ik je af kan raden is die staaldraad borstels voor op je boormachine. Deze halen een dun laagje weg en maken de rest mooi glad zodat het lijkt dat alles weg is of zelfs verbrand. Had de ribbelkap hiermee gedaan en kwam later op de Scotch-brite stukken en heb toen de hele kap nogmaals overgedaan en er kwam nog een hoop rottigheid vanaf.

Het gaat om deze opzetstukken. Kosten wat, maar dan heb je ook wat. En zoals met alles, wel een bril op, want er springt nog wel eens een stukje vanaf. wink


Last edited by Punky; 12/04/09 12:20 AM.

Groeten Dolf

In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.