Hallo, ik ben al zo mar 15 jaar in het bezit van de oto 5000. 2 jaar terug maar eens gekeken of I t nog wilde doen. Na wat gerommel aan t blokje,
9mm imitatie carburateur
Ander spruitstuk (en gasdicht krijgen)
Nieuw membraan in de pomp
Nieuwe achterplaat die niet plat is voor de pomp.
Zuiger vernaggelt
Uitlaat en cillinder ontkoold
Koppakking weggelaten. ( is wel dicht)

Liep I eigenlijk nog slecht. Tenminste, startte makkelijk. Reed langzaam. Slechts 22 maximaal.Voor dat ik aan de zuiger begon maar net 15 en geen vermogen. Dus dat heeft wel iets geholpen op zich.

Na zeg 300 km gereden te hebben op aspen. Stopte t torretje plotsklaps en was allen maar aan te krijgen door in de tank te knijpen met een vinger op t tankdopgaatje zodat de benzine via de retour in de carburateur kwam. Wel heel beroerd..

Ik denk of pompje weer kapot ( vreemd net nieuw) Of de keerring ligt er uit zodat I geen vacuĆ¼m meer heeft om te pompen.

Nu ga ik 'm voor deze zomer weer aan rammelen.

Ik denk alleen dat deze Oto met een goed blok op de 5.2 mm best harder kan dan nu met ( denk ik ) versleten zuigerveren en de 9.5 mm imitatie rommel die er nu op staat.
T doel is 30 35 kmpu.

Kan iemand dat voor mij bevestigen?

Plan is nu t blok compleet open te trekken en alles te vervangen wat redelijk is. Zoals lagers, keerring, cillinder nameten, zuigertje. En dan zo goed als origineel beginnen. Pas als I origineel goed mooi loopt te kijken waar ik meer trekkracht en snelheid uit kan halen.

Maar wat is normaal de snelheid van de oto 5000? Is dat bekend?


Oude meuk is leuk!
Renault R4 1975
Suzuki Samurai 1992
Solex 5000 euh.. '80? Geen idee..