de ontsteking stel je met de punten, verdraaien van de grondplaat zoals bij echte brommers is hier niet mogelijk. Echter het open gaan van de punten kan alleen in het draaigebied als er ook magneten langs de spoelen gaan om de electra door de draden te trekken. Punten open laten gaan buiten dit gebied heb je geen vonk meer. wil je toch iets anders qua tijd dien je een vliegwiel zonder spie te gebruiken, de zuiger op de plek zetten waar je wil dat hij zijn vonk ontvangt ( voorbeeld 3 of 4 mm VOOR het bovenste dode punt en dan met geblokkeerde stand ( krukas mag niet draaien) het vliegwiel zo draaien dat de punten net open gaan ( dan maakt de ontsteking de vonk) op dit punt het vliegwiel aan de krukas vastzetten ( omdat beide delen "conisch" zijn vreten ze zich aan elkaar vast) zit het vliegwiel eenmaal goed in zijn positie kun je de krukas deblokkeren. Omdat deze rocedure nogal bewerkelijk is heeft de fabriek dat al voor je gedaan en op de volgens hun juiste positie vliegwiel en krukas van een spie constructie voorzien plaats je de delen automatisch in de goede positie. NOOT: de spie is dus NIET om het vliegwiel aan de krukas te verbinden daar is de conus voor. Spie is uitsluitend ter positionering. Daarom gaat het vaak fout, vliegwiel niet stevig genoeg op de conus, moet de spie het werk van vasthouden doen is hij niet van gediend en faalt . Kun je alsnog het werk van stellen zelf doen


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)