dan is er iets aan de hand normaliter met een solex zuiger die 46 lang is gaat de uitlaat nog zeker 2 mm niet open is de cilinder soms afgedraaid van onderen of is het niet een solex zuiger

ik heb net nog even wat cilinders opgemeten en zoals al eerdere gesteld er zit nogal wat productie variatie in de plek waar de gaten in de cilinder zitten van bovenrand cilinder naar onderkant uitlaatpoort meet ik maten tussen de 43,5 en 46 mm dus een zuiger(hemd) lengte van 46 mm moet in al deze cilinder goed gaan. ik heb nu express zuigerHEMD neergezet want steeds meldt ik dat je moet meten langs de zijkant, dat is het hemd van de zuiger. meet je met de bolling mee wat NIET de bedoeling is want die bolling doet niet mee aan het openen en sluiten van poorten zorgt alleen voor wat meer of minder compressie en voor de geleiding van de gassen naar boven toe en ook die bolling varieert maar is meestal iets van 3 tot 4 mm als je die meeneemt ( zinloos) dient de totale hoogte van de zuiger dus iets van 49 mm te zijn ( die 46 plus ca 3 voor de bolling )

Last edited by Joan; 06/03/22 11:13 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)