Om m'n topic wat op te fleuren heb ik er een paar foto's bijgeplaatst. Het motortje is bizar netjes, nauwelijks corrosie, slijtage of reparatiesporen. Er was een soort vloeibare pakking gebruikt die bij het lospeuteren ruikt naar oude buizenradio's (als ze warm worden), een oude kunsthars denk ik. En een beetje vreemd: er is geen motornumer ingeslagen. Een ruilmotor misschien? Toch duidelijk een originele VDH peperbus, met dommetje.

De bovenste zuigerveer lijkt mij nog erg goed dus het gaat eigenlijk vooral om de ontbrekende onderste (met schuine kantjes, 38 mm zuigerdiameter, 2,5 mm hoog).

De bronzen busjes lijken me nog wel acceptabel: enige speling voelbaar als je de drijfstang laat kantelen, maar ik heb geen zin hier naaldlagers in te zetten vanwege de authenticiteit.

Attached Images
IMG_65552.jpg (133.32 KB, 260 downloads)
IMG_65562.jpg (169.28 KB, 258 downloads)
IMG_65572.jpg (156.53 KB, 260 downloads)

OTO koffertje (1961), 3800 (1971) en peperbus (1952)