inderdaad want je beschrijft een 3800. Ik heb er meegemaakt die hadden zo een uitdruk truuk bedacht dat het lager eruit kwam tesamen met het stuk carter waarin dit lager zit. dat gietwerk lijkt net op een bros reep, van buiten ziet het er vol uit en van binnen is het soms schuim, je zult er maar net zo eentje treffen , sowieso helpt het om het carter op te warmen is het net iets minder bros, maar ook iets minder sterk dus als je dan verkeerd trekt heb je hem ook doormidden. en de krukas zit zo vast in het lager dat de krukas meestal met het lager meekomt en dan heb je weer zo een trekker nodig als beschreven ( nog langer vaak) om dan ook dat lager weer van de krukas af te krijgen . Om na montage van het lager de krukas er weer in te krijgen dien je ook een trekker te maken zodat je aan de kruktap trekt en de kracht af steunt op de binnenring van het lager mbv een lange bus . er mag NOOIT een kracht ingebracht worden die doorgeleid wordt via de lagerschaal naar de kogels naar de andere lagerschaal. Bij demontage moet dit vaak wel omdat je "achterstevoren" moet werken, maar dat is toch een handeling waarna het lager de schrotbak in kan . leuk als je een montagefout maakt bij een nieuw lager en hij er weer uit moet kun je meteen het volgende lager pakken ( misschien ook een reden waarom je denkt dat er nu een lager in zit met vierkante kogels, mogelijk vanaf uur 1 door foute montage )


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)