ja een frans ding want die hebben andere motor nummers. aangezien het nummer groter is dan 1400 maar kleiner dan bijvoorbeeld 2200 , alleen de eerste cijfers bepalen voor de franse editie het type nummer je dient de laatste 3 cijfers weg te laten , zij hadden geen "koos"naampje heb jij bij deze een type 1400
Gegevens hierover vind je in het boek "le velosolex de mon pere" in het frans ik denk nog te verkrijgen via de boekenshop van het blad "bromfiets " volgens deze gegevens is vanaf de 1400 alleen het frame anders dan de voorganger de 1010 ze gebruikten dus nog steeds het 1010 blok hetgeen het eerste blok is zonder de kamzuiger maar nog wel met de kamzuiger onderbouw hetgeen betekent een zwakke constructie met glijlagers die "AF fabriek" eigenlijk alleen Solexine mocht gebruiken, ze gaven in die tijd geen smeervoorschrift maar als je naar nederlandse handleidingen kijkt kom je op 1: 20. anderzins leverden ze wel een tankdop met maatbeker om zelf te mengen 1 dop vol met olie op 1 volle tank ( moest die dop olie er nog wel bijkunnen )

Meet voor de aardigheid het volume van je tankdop maatbeker maar eens en reken terug wat dan de mengverhouding is


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)