langszaam zie je weer vragen over de 24 uurs race binnendruppelen.
Ik kom net bij de ACTION vandaan en heb daar twee luchtpompen gehaald .
Ik zie al jaren zoveel verschil in carburateurs dat ik een zuigtestbank ga bouwen om te zien welke carburateur de minste zuigverliezen heeft die is dan de pineut om op een 24 uurs racer te komen.
heb daar dus luchtpompjes voor nodig en er komt een onderdruk meter ( U slang met water) om te meten.
heb over de jaren heen ook een hele voorraad met onbruikbare cilinders uit restauraties over gehouden, onbruikbaar oa vanwege krassen maar nog goed genoeg om aan de poorten te kunnen zuigen. zo zal ik eens kijken hoeveel verschil er zit in de diverse uitlaatpoort vormen die ik in de loop der jaren heb gebruikt. binnen dezelfde maatvoering ( opening bij spruitstuk versus opening in cilinderwand) is er een groot scala aan vormen mogelijk om van de ene maat naar de andere maat te komen

Attached Images
pomp.jpg (247.46 KB, 201 downloads)
poortenvorm.jpg (128.78 KB, 200 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)