Jawel hoor, door de corona maatregelen is het keuren erg afstandelijk geworden. Je meld je bij de balie (is helemaal in plastic ingepakt) en mag dan meteen de portemonnee trekken. Vervolgens ga je wachten in de zithoek in de grote keuringshal totdat de keurmeester bij je komt. Hij vraagt je de Solex naar binnen te rijden en hij neemt de Solex van je over. Je wordt weer vriendelijk verzocht in de zithoek plaats te nemen. Dan is de keurmeester een uur bezig om met een zaklamp de Solex te onderzoeken. Waar hij allemaal naar kijkt is mij een raadsel. Het framenummer staat op de bekende plek en is goed afleesbaar. Deze had hij meteen al te pakken. Ook zit hij steeds achter een beeldscherm zaken uit te zoeken. Ik had het Grote Solexboek met de framenummers meegeleverd maar daar heeft hij niet in gekeken. En na een uur komt hij weer bij je met de mededeling dat het Koffertje uit 1961 komt en dat alles geregeld is. Ik moest nog wel een formulier ondertekenen waarin ik moest vermelden hoe ik aan de Solex ben gekomen. Daarna mocht ik weer vertrekken. Al met al 2 uur bij de RDW gezeten.

De Solex is niet technisch gekeurd. De motor is niet gestart en de verlichting is ook niet op werking gecontroleerd. Ook de remmen zijn niet getest. Al met al voor mij een raadsel waar hij een vol uur mee bezig is geweest.

Maar verder geen moeilijkheden. Nu wachten op het kenteken, de verzekering regelen en legaal de weg op.


Groet, Koos