Originally Posted by OpaStef
Sproeier heb ik al schoon gemaakt.
Geprobeerd met verstelbare sproeier, ook geen resultaat.
In de onderdelenlijst kom ik een filter tegen die in de carburateur zou moeten zitten, die zie ik niet, bij mij zit er aan de bovenzijde van de carburateur een messing tuit met aan de bovenzijde een gaatje.
r zijn vrij veel verschillende carburateurs, ook binnen 1 type zijn er verschillende uitvoeringen dus "DE" onderdelen lijst bestaat niet, je hebt specifieke onderdelen lijsten. Maar "DE" onderdelen lijst laat zien wat er NU leverbaar is, de rest moet je ergens zien los te troggelen.

terug naar je sleutelervaring: gewoon weer de hele checklist aflopen: is er compressie, is er vonk ( en dan niet een belabberd vonkje buiten de cilinder want dat dooft al binnen ) , is er benzine ( de meest makkelijke is retour slang weghalen en aanduwen dan moet er echt wel "iets" komen. Verstelbare sproeiers geloof ik niet in voor de solex, die gebruikt zo weinig dat het spleetje rondom de stelnaald al snel niet correct is in te stellen ik heb liever een gaatje.

terug naar je sleutelervaring: als dat met echte motors is daar staat de bougie op 0.8 mm moet je met een solex niet doen: duimnagel dikte is max dus ca 0.4 mm

kijk ook eens naar mijn recente inzending over de kwaliteit van contactpunten .

als je een carburateur hebt met dat messing tuitje ( benzine overloop schuim remmer/beluchting pijpje) hoor je ook een kopen leiding te hebben met plastic afdicht ring, om uitspuiten van benzine naar boven te voorkomen hoort de bovenkant dicht geknepen te zijn van deze leiding en zijn er dwars twee uitstroomgaatje gemaakt, dat is een lullig systeem en daar blijven in die hoek nog wel een vuilresten hangen die de leiding verstoppen en de persdruk van de pomp is niet bar leiding hoort een paar cm in de carburateur te steken, uitstroom opening ongeveer tussen niveau sproeier en niveau uitstroom zijkant

Last edited by Joan; 30/06/20 06:50 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)