Dag forumbezoekers,

Sinds kort als corona activiteit een solex 3800 wegklaar aan het maken. Het moet deugdelijk zijn en hoeft geen schoonheidsprijs te krijgen.

Al met al ben ik bijna klaar.. nieuwe bandjes, verlichting en het blokje gereviseerd. Toen ging ik proefrijden en hij liep gelijk mooi en netjes. 2km verder... liep het trager en trager, en toen viel het stil. Ik kreeg hem niet meer aan de praat en de retourleiding was voorzien van vele belletjes.

Een klein beetje speuren bracht mij tot de diagnose, vapor lock. Geen gek idee als je ziet hoe de brandstofleiding loopt. Maar hoe moet deze leiding (het lijkt mij een originele leiding) anders lopen? De uitlaat zal hoe dan ook dichtbij komen (heb het overigens nog niet gevonden op het internet en de forum).

Ik zelf dacht aan een isolatie netjes om de leiding te plaatsen. Hoe staan jullie er tegenover, of zijn er andere mogelijkheden?

Verder wordt de motor (cilinder) snel erg warm. t.o.v. ik gewend ben van alle Honda mt's die ik heb gehad. Ik wil daarom graag de ontsteking controleren en overal wordt duidelijk verteld hoe dit moet. Maar wat moeten de merktekens zijn? Er zit een inkeping in het vliegwiel, maar tegenover welke merktekens moet deze gepositioneerd worden?

Alvast bedankt!

Sef

https://ibb.co/Hg8rCjD
https://ibb.co/9HVsJDz

Last edited by Sef_Janssen; 12/05/20 06:36 PM.

-