Originally Posted by Joan
Originally Posted by ovee
[quote=Joan][



Kun je die foto nog een keer laten zien, Joan?
komt eraan . Ook handig om te hebben een stuk buis, een stuk draadeind M*8 en daaraan een koppelmoer met M8 aan de ene kant en M10x1,25 aan de andere kant om je ontstekings grondplaat over je krukas te trekken , pas nog eentje gemaakt voor een kennis die de plaat voorzichtig met een hamertje op zijn plek sloeg, ja bijna de krukas los in het hoofdcarter NOOIT doen
ik had nog wat beloofd, dit zijn alleen nog maar aangepaste sleutels nog bij lange na niet het andere "speciaal gereedschap". Allerlij bochten erin om bij onbereikbare plekken te komen, heel veel zeer dun geslepen omdat ALS je erbij komt er geen plaats is voor een normale afmeting sleutel en van sommige de bekken iets verdraait ten opzichte van de steel zodat je iets wat je vast moet draaien soms wel met 3 verschillende gehoekte sleutels moet aandraaien simpelweg omdat je niet voldoende slag kan maken om minstens 1/6 omwenteling verder te draaien en zo het volgende vlak van de zeskant kan pakken, dus maar de sleutel "verdraaid"


sleutels "9" dat is solex, sleutels "10" dat is voor de chineesche en voor degene waar een vorige sleutelaar de 9 vervangen heeft door 10 sleutel 12 en 14 komt ook veel voor bij solex zoals spatbordbouten, motorophanging en carburateur wartel

Attached Images
sleutels 2.jpg (101.31 KB, 166 downloads)
Last edited by Joan; 16/09/19 11:00 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)