Originally Posted by Marc31
Ik sleur mijn topic weer even naar boven want het motortje ligt inmiddels uit elkaar. Gezien alle horrorverhalen over OTO-cartertjes ziet het er netjes uit. Een beetje te netjes, want ik begin te twijfelen of er wel sprake kan zijn van overmatige lekkage en daardoor verlies van compressie in het carter.

Het carter zelf is gelukkig gaaf, geen scheuren. De carterhals is op één plek een beetje geraakt door de afstandsbus achter het lager. Deze bus heeft ca. 0,15 mm speling in de carterhals. Dat lijkt me niet bijzonder.

Het krukaslager loopt netjes. Het kwam los zonder het carter te verwarmen maar terug op zijn plek duwen gaat niet zomaar. Ik zal het vervangen en ben benieuwd hoe de passing is van het nieuwe lager.

De afdichtring en de veerring achter het lager zien er goed uit, beetje gesleten maar goed vlak. Verder zit er niks in, dit type (1961) heeft geen keerringen o.i.d. dus enige lekkage mag je standaard wel verwachten.

Ik zal de boel met zoveel mogelijk nieuwe spullen weer in elkaar zetten maar of dat dan wat heeft opgelost vraag ik me af. Zijn er nog dingen aan het carter die ik nu kan controleren?

weet niet of de foto aangeeft of dit de volgorde is waarop de delen uit het blok komen, als dat zo is, zat het verkeerd. Ik heb wat zitten knippen en plakken zie het resultaat :

Attached Images
volgorde.jpg (136.21 KB, 146 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)