Ik deel ook de mening dat zolang het werkt en doet wat het moet het juist is. Maar ik had hier op het forum gelezen dat er toch een voorkeur was voor de originele pompplaten en niet de nieuwe vandaar de foto. Qua pomp heb ik een voorkeur voor de oudere. Daarvan is er 1 met een plaatje in het midden om te voorkomen dat de kogel er niet uit valt mijn gevoel is dat dit de juiste is. (zie foto)

Maar en nu komt het. Ik lig van die dingen echt te piekeren ... en wat er dus gebeurt is volgens mij. Is dat ik om te zorgen dat mijn lampkapje zou passen en ik dit niet stuk zou draaien! Ik een originele bout bovenin gedraaid heb en dat ging goed maar ... net iets te diep waardoor de het kogeltje in die nieuwe pomp net niet genoeg open kon en er dus niet genoeg benzine door kon laten. Stel je voor ... Dat gaat dus het probleem zijn.

blush

en nu heb ik dus al de leidingen gewisseld en de pomp en de carbu naar een oudere versie ... en vind het best mooi zo ... ZUCHT die solex he eek ga nu toch hem zo proberen te doen snorren en ANT One zijn link met jullie wijze raad te volgen morgen die afstand afstellen en dan een toertje doen. Loopt dat goed dan blijft de old school erop staan. Want hoe ouder hoe beter !

Dank jullie wederom voor de inzichten. Heerlijk gevoel om toch steeds meer bij te leren.

Attached Images
DSC_0649 (Mobile).JPG (64.99 KB, 258 downloads)

Sam Janssens
Peperbus liefhebber