Hallo forumleden,

Ik was de trotse bezitter van een origineel(althans, vrij roestig van buiten) benzineblik, welk ik kreeg met een mooi tasje voor de bagagedrager, deze was echter niet meer te redden. Nu heb ik zo'n nieuwe blikhouder gekocht, deze zit zelf wel goed vast. Nu heb ik echter de ervaring dat deze het blik niet altijd even goed vasthoudt, dan schiet tijdens het rijden de klem aan een kant los, of helemaal waardoor het blik op de straat valt. Laatst maakte ik ook weer een ritje omdat het weer meezat (en de kerstkaarten niet tijdig waren gepost), maar toen ik over een origineel polderweggetje reed (klinkers in alle stadia van slijtage sick) schoot het blik weer los, en nu had ik de pech dat het onder de solex kwam (zie foto). nu zit ik dus met een wielblok, blikhouder, en een fietstas(skai, niet slecht) waar een nieuw blik voorlopig in kan.

Maar mijn vraag is nu, hoe kan de constructie dusdanig worden aangepast dat het blik wel goed blijft hangen. zelf dacht ik aan een constructie waar een soortvan net om het blik en rek gaat, maar ik sta open voor andere ideeën.

Attached Images
Benzineblik pannekoek.png (134.23 KB, 316 downloads)

Vriendelijke groet, Tim

______________________
SoleX OTO - '63