Mijn vrouw rijd een Hongaarse 3800 maar heeft veel moeite met het bedienen van de motorlifter, zowel op als af is, mede vanwege een eerdere schouder blessure, een crime.
Nu las/zag ik in 'het grote solex boek' ik dat bepaalde type's (Modeljaar '63 t/m '69) een langwerpige rechte handel hebben.

Is dat het type, als ik er een 'klap op geef' dat dan de motor voorover gaat, en bij terughalen je hem gewoon rechtstandig in de vergrendeling trekt?

En kan deze ook op een 3800? (e.e.a. er aan veranderen om passend te maken is geen probleem voor me)

Zou voor mijn vrouw (denk ik) wel een uitkomst zijn, mede omdat ze eerst liever een stukje fietst alvorens de rol op de band te laten zakken.
Ik zelf zet de rol altijd op de band om dan met ingedrukte decompressie 1 a 2 keer een forse 'step beweging' te maken en dan sla ik mijn been erover, echter de keer dat mijn vrouw dat probeerde ging de solex er bijna vandoor omdat ze ook nog eens volgas gaf sick. Het was dat ik meeliep en haar een zetje kon geven zodat ze zelf ook mee kwam en de solex er niet alleen vandoor ging.


Last edited by MarkN; 10/08/18 12:15 PM.

Salut!
Mark