Originally Posted by Johnny_Solex
Een hele goede morgen Joan
Ik las net over dat lager wat heeft het voor invloed qa door. Dikke of Dune binnen ring het gaat er toch om of het lager er goed in past wat is het verschil omtrent het rijden ook hier leer ik van
Groeten Johnny Solex.

Tussen carter en lager zitten 2 dunne ringen (+/- 0,2mm).
Een daarvan is bedoeld om het carter af te dichten naar de buitenlucht toe en dicht af tegen de Dikke binnenring.
Als je kijkt naar het oude lager dan kan je zien dat daar aan de buitenkant van de binnenring een smal glimmend randje zit, dat is het gedeelte waar de afdichting plaats vind op een heel smal randje.
Is de binnenring van het lager te dun dan zit er geen materiaal waar de dunne afdichtring tegen aan komt.
De tweede ring,met tandjes, tussen carter en afdichtring is bedoeld om de afdichtring zachtjes tegen de binnenring van het lager aan te drukken.

Verder, als het een (degelijk) merklager is dan zal de passing in het carter en om de as goed zijn.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy