Ik heb ook een tiental electronische ontstekingen in mijn verhuursolexen gehad.
Ze hebben het allemaal goed gedaan maar na verloop van tijd wordt de vonk steeds zwakker en loopt de Solex niet meer mooi.
Ik ben er nu nog 2 tegengekomen waar ik de datum (2012) op heb geschreven, en ze doen het nog steeds.
Mijn conclusie: Binnen 5 jaar is 80% van deze ontstekingen ribbedebie.

Ik heb gisteren een nieuw type, de "ATOM PINK" in een Solex gemonteerd. Met wat tips van Briansolex (Forumlid uit USA) staat deze nu perfect op tijd. Vreemd genoeg vonkt hij pas bij iets meer toeren (starten met een zwiep aan het vliegwiel lukt niet), loopt hij heel mooi stationnair met de motor van de band, maar zodra ik de motor op de band zet slaat hij af. Op de weg loopt het prima, maar stoppen betekent afslaan.

Wie tips heeft mag ze geven. Ik heb de spoel zo ver mogelijk naar buiten gepositioneerd op advies van Brian en dat hielp met op tijd zetten, vooraf stond hij iets te laat.

Ik heb zelf niet de kennis en ook niet de tijd om lang te gaan zoeken naar de oorzaak van het afslaan. Dan gaat het kastje eruit, komen er weer puntjes in en gaat de Solex terug de verhuur in. Ik wil hem dan best beschikbaar stellen voor de wetenschap (@Joan) laugh

Ik heb foto's en een filmpje, maar de mobiele site is zo vervelend momenteel, ik doe de moeite niet meer. Jammer want ik reageerde vaak met mijn gsm frown


Hou het simpel wink
Groeten, John.