Hallo allemaal,
Na wat gegoogeld te hebben dat ik een probleem maar niet verhelpen kan met mijn sinds 2 weken terug gekochte Solex ben ik hier als nieuw lid terecht gekomen en hoop hier nu aan een oplossing te kunnen komen. Na het proefrijden (garantie tot de hoek) kocht ik de mooie Solex zwanenhals 1954 met OTO motor 1963 hij reed echt als een speer maar na de koop en 10 minuten verder rijden had ik al gestotter en moest ik met het cokehendeltje steeds meer naar links en hield ie er op een gegeven moment helemaal mee op. Ik verder fietsen en na een poosje opnieuw starten liep ie weer als een trein, maar na tien minuten kreeg ik weer precies hetzelfde. Wat heb ik zelf allemaal gedaan?

De tank schoongemaakt, tank en carburateurfilter vernieuwd, leidingen doorgeraagd met stalen binnenkabeltje, leidingen doorgespoeld, benzinepomp vernieuwd, membraan vernieuwd, sproeier door geblaasd met de fietspomp, benzineleiding langs de uitlaat iets verbogen zodat ie minder warm wordt, de uitlaat schoongemaakt, nieuwe bougie op 0,5 mm afgesteld.

Ik heb echt alles gedaan wat mogelijk was, maar het blijft zoeken geblazen. Als ie koud is loopt hij zeer goed en de choke kan al snel helemaal naar rechts, maar als hij warm begint te worden gaat hij inhouden en moet ik hem steeds meer naar de chokestand zetten om hem draaiende te kunnen houden en als ie helemaal op links staat stop hij ermee en kan je na 10 minuten afkoelen weer 5 minuten rijden.
Aan de ontsteking kan het niet liggen en het leidinkje bij de uitlaat kan niet meer te heet worden. Het is voor 100% zeker dat ie bij warm worden te weinig brandstof krijgt. Bij warmer worden zie ik ook geen benzine meer naar de tank terug gaan.

Dank alvast voor jullie reacties!