ik gebruik pakking materiaal van 1,2 mm dikte
waarom: omdat pakking materiaal tegenwoordig veelal met een metaalmatrix in het midden komt die bestaat uit gestanste dunne metaal plaat, is je pakking dunner dan doen ze dat te koste van het zachte materiaal en niet van de inwendige plaat en ik wil voldoende "zacht"
bij commerciële pakkingen heb ik de laatste tijd ook series die spontaan uit elkaar vallen als ze eenmaal gemonteerd zijn geweest, vroeger bij de beter kwam de pakking netjes los en was eenvoudig her te gebruiken. nadeel van type pakking met metalen inleg is dat bij knippen ook de lagen nogal eens los komen, volgorde van gaten maken is dan ook erg belangrijk en de buitenkant aanvankelijk ruim nemen anders splijt de pakking open, zeker als je het verkeerde type holpijp gebruikt, ik maak meestal eerst een kleiner gat ( lastig bij die 6 mm gaten) en "knabbel" dan de randen weg tot ik aan de maat ben de buitenkant laat ik meestal te groot vanwege de steun, wel iets bijwerken, dat gaat goed met een hotbeitel met als onderleg plaat een zacht aluminium plaat of een hard type gelamineerd spaanplaat, andere soorten zijn te zacht en dan duw je de pakking in het onderleg materiaal

Attached Images
pakking materiaal.jpg (125.15 KB, 534 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)